Friday 28 March 2014

Saya Yang Tidak Pandai

Saya tidak pandai pasal politik
Jadi saya tidak akan berhujah pasal politik

Saya tidak pandai pasal aviation, pasal kapal terbang, pasal radar dan segala benda canggih yang berkenaan dengan nya
Jadi saya tidak akan komen tentang itu

Saya tidak pandai dalam banyak perkara

Tapi saya telah melihat hampir separuh dari negara di dunia ini
Dari negara yang miskin ke negara yang maju
Dari Benua Arab ke Benua Eropah
Dari San Francisco ke Nay Pi Taw
Dari Goa ke Beijing

Dan apa yang saya boleh katakan....

SAYA AMAT AMAT BANGGA DENGAN NEGARA SAYA
Dengan apa yang telah dilakukan oleh orang orang yang saya anggap pandai dibidang mereka
Untuk menjalankan tugas dan tanggungjawab yang diberikan

Bersyukurlah dengan apa yang kita nikmati.

Dari Saya yang Tidak Pandai ini.

1 comment:

  1. SnS,

    Salam kenal & thanks for visiting my pondok :)). Biaq la kita tak pandai dari memandai mandai kan

    ReplyDelete