Tuesday 22 July 2014

Ramadhan Yang Hampir Berlalu

Sedar tak sedar dah 24 Ramadhan hari ni. Rasa sekejap sangat. Sedih nak meninggalkan bulan Ramadhan ni. After 11 months of mundane daily routine, Ramadhan routine is something we look forward and enjoy.
 
Rutin saya dibulan Ramadhan ini, sahur selalunya dalam pukul 4.45. Selepas sahur, terus bersiap nak pergi office. Both me and En. ID keluar rumah pukul 6.15am. Less jam, less stress. Saya sampai office selalunya sebelum pukul 7. Peaceful office environment waktu pagi buat saya lebih produktif.
 
4.30pm, saya angkat bag dah. Bersedia untuk balik. Tapi petang petang ni jalan sesak selalu. Keluar pukul 4.30pm, sampai rumah dalam 5.45pm. Sempat la nak masak untuk berbuka.
 
Lepas buka, kami pergi solat terawih di surau dekat rumah saja. Dalam pukul 10 malam dah selesai. Kemudian boleh rehat dirumah dan siapkan makanan ringkas untuk sahur.
 
Itulah rutinnya setiap hari. Hujung minggu saya akan ke rumah My Mama atau My Abah untuk berbuka puasa.
 
Antara juadah berbuka minggu minggu lepas
 
 


 
Chicken wrap

 
Meehoon goreng putih

Ayam masak merah dan jelatah makan dengan nasi tomato

 
 



 
Lontong dengan rendang daging dan sambal sotong
 


 
Nasi lemak ayam berempah dan sambal udang

 
Nasi goreng ikan

 
Bubur Lambuk

Chili crab dengan mantou
 

 
And sempat buat ni cuti Nuzul Quran hari tu. Ini saja yang dibuat. Yang lain semua beli.
 

 
 
 

No comments:

Post a Comment