Sunday 17 November 2013

Yunus Halal Restaurant

This is one of the famous halal restaurant in Taipei.

Alamat:

36, Bei Ning Road,
Songshan District,
Taipei

Saya pergi naik teksi. Kena suruh orang hotel tuliskan alamat dalam bahasa mandarin. Kalau tidak, teksi driver mungkin susah nak paham. Bei Ning Raod tu orang sini sebut Pei Ning Lu.

Landmark nya sebelah stadium. Stadium apa tak tau... hehehehe

First time tu saya pergi malam.



 
Kangkung goreng belacan NTD 190

 
Seafood Tomyam NTD 290

 
Teipen Fried Beef NTD 290
 
 
Fish ball Soup NTD 290

 
Dessert bubur pulut hitam diberi percuma
 

 
Sambal cili
 
 
Air diberi percuma. Free flow of tea, milo, orange juice and Nestea.
 
 
Kaunter air. Ambil sendiri
 
 
Saya makan 3 orang and total bill is NTD 1342 termasuk 10% tax.
 
 
Semalam, kawan saya yang dari Indonesia dah balik, dan saya repeat pergi kedai ni sorang sorang. Kali ni order......


 
Chicken with cashew nut NTD 290

 
Kangkung lagi

 
Ada rombongan mungkin muslim dari negara China

 
Bungkus Pineapple Rice Rice untuk dinner.
NTD 290

 

 
Chinese Tea FOC
 
 
Total bill NTD 900.
 
Tuan punya kedai ni orang Thailand. Sungguh peramah. Wife orang Taiwan. Manis bertudung wife dia.
  
Disebelah kedai Yunus ni ada lagi satu kedai halal. Halal Bismillah Restaurant. Nampak sunyi saja tak ada orang. Saya belum cuba lagi. 
 

 


 
 


3 comments:

  1. Bagus la info ni. Mana la tau ada yang hendak ke Taipei, ada ler restoran halal untuk dituju...

    ReplyDelete
  2. *psssttt... jika boleh, buangkan “word verification’ kat setting komen. Susah nak publish komen dan agak leceh. Thanks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azieazah, saya tak pandai cemane nak buangkan "word verification" tu. Tak tau pun dia ada. Cer tolong ajarkan skit.

      Delete